Projděte si požadavky na pozici, na kterou se hlásíte. Zamyslete se nad konkrétními příklady z vaší pracovní minulosti, ve kterých se projevilo to, že tyto požadavky splňujete. Sepište si tyto vaše zkušenosti, ať si je zafixujete v hlavě a nemusíte při rozhovoru se zástupcem firmy pak lovit hluboko v paměti. Lepší být připraven než překvapen.
Na jaké otázky se vás mohou ptát, když se hlásíte např. na pozice ve financích? Třeba na účetní? Nebo jiné profese vyžadující orientaci na detail a organizační dovednosti.
Níže uvedené otázky se nezaměřují na odborné znalosti, ty by měly být ověřeny zvlášť.
/Kompetence Učení/ – Za mě by se tato kompetence měla ověřovat u všech pozic
- Co jste naučili za poslední rok? Jak jste to použili v praxi?
- Řekněte mi o nějaké poslední chybě, kterou jste v práci udělali. Jak jste postupovali, když jste ji objevili? (jak jste ji objevili)
- Zamyslete se nad posledním náročným problémem, který jste museli řešit (ať už doma nebo v práci). Jak jste postupovali v jeho řešení?
/Kompetence Orientace na detail/
- Popište situaci, kdy jste objevili chybu – detail, kterou váš kolega přehlédl.
- Popište situaci, ve které jste si vyžádali informace – data od zákazníka nebo kolegy a zjistili jste, že obsahují chybu, případně, že chybí některé detaily.
- Popište situaci, kdy jste zcela nerozuměli požadavku zákazníka/kolegy/odběratele/dodavatele/… a musel jste ho vyřídit. Jak jste postupovali, abyste si vyjasnil jeho požadavek?
/Kompetence Organizační dovednosti/
- Popište situaci, ve které jste musel aktivně komunikovat s člověkem, se kterým jste se vzájemně neměli moc rádi. Nebo on neměl rád vás.
- Popište mi situaci, ve které jste nestihli důležitý deadline.
- Popište mi situaci, kdy jste se cítili zahlceni množstvím práce, kterou jste měli udělat.
- Řekněte mi o situaci, ve které jste museli udělat práci ve „vražedném termínu„.